Header

Facebook YouTube

 

Books

Books

 

 

Toys

Toys

 

 

Painting

Painting

 

 

Sport

Sport

 

Podręczniki

pz

Dziennik elektroniczny

dziennik vulcan

Wersja językowa

Polish English Spanish

Pasje uczniów

dyp

Realizowane programy

mleko1

owoce

I Językowa Szkoła Podstawowa "Language" w Wyszkowie

Welcome to the School Website

47. edycja Konkursu Recytatorskiego Warszawska Syrenka

19 marca 2024 roku odbyła się już 47. edycja Konkursu Recytatorskiego Warszawska Syrenka, której etap gminny miał miejsce w Miejsko-Gminnej Bibliotece Publicznej w Wyszkowie. Istotą Konkursu jest pobudzanie aktywności artystycznej, ujawnianie młodych talentów recytatorskich, ale również wyrobienie nawyku czytania, rozwój czytelnictwa i popularyzacja literatury.
Mistrzem recytacji został uczeń naszej szkoły Janek Wachowski, który zajął pierwsze miejsce, drugie miejsce w konkursie zdobyła Jagoda Depta. 
Uczniom gratulujemy i trzymamy kciuki podczas kolejnego etapu zmagań.

8 marca obchodzimy Europejski Dzień Mózgu.

Czego nie lubi mózg?
 
ciągłego korzystania z telefonu, wkuwania, nudy, silnego stresu, przymusu, braku snu.
Co mózg lubi?
 
aktywność fizyczną, przerwę w nauce, wodę, skuteczne strategie uczenia się, śmiech, spacery, relacje z innymi ludźmi.
Mózg a Integracja Sensoryczna
Integracja sensoryczna to proces, w którym mózg docierające ze zmysłów bodźce przyjmuje, rozpoznaje, segreguje, interpretuje, integruje z już posiadanymi, zapamiętuje je (rejestruje, koduje) aby odpowiedzieć właściwą reakcją. To proces, w wyniku którego następuje odpowiednia organizacja informacji sensorycznej celem wygenerowania przez mózg efektywnych reakcji, percepcji, emocji, myśli i zachowań. Doznania sensoryczne są pokarmem dla mózgu a deprywacja/brak wrażeń powoduje poważne zaburzenia rozwojowe.
Właściwa stymulacja mózgu przez bodźce sensoryczne jest szczególnie ważna we wczesnym okresie rozwoju człowieka. Bez bodźców sensorycznych dany zmysł ( zmysły zewnętrzne: wzroku ,słuchu, węchu, smaku i wewnętrzne: dotyku, równowagi -określanego też jako układ przedsionkowy i zmysł czucia głębokiego -układ proprioceptywny) nie wie jakie działania podjąć, aby się rozwijać, dlatego tak ważne jest dostarczanie dzieciom wielu różnych rodzajów bodźców.! Jeśli mózg nie radzi sobie z integracją sensoryczną ma to ogromny wpływ na jakość życia. W rezultacie jest w nim więcej wysiłku, trudności i frustracji a mniej sukcesów i zadowolenia. Dysfunkcje integracji sensorycznej generują nieprawidłową reaktywność na bodźce, zaburzają rozwój umiejętności ruchowych w zakresie małej i dużej motoryki, funkcjonowanie psychiczne i społeczne,
uczenie się i zachowanie.
Może przy okazji Dnia Mózgu,, zechcesz porozmawiać ze swoim dzieckiem o tym np. jak działa pamięć, dlaczego zbyt długie używanie telefonu jest szkodliwe, czemu chce nam się jeść albo jak uczyć się szybciej?

Dzień Matematyki w naszej szkole

Dzień Matematyki, znany również jako Dzień liczby Pi, jest obchodzony 14 marca. Jest to wyjątkowe wydarzenie, które wpisuje się w program obchodów na całym świecie. W naszej szkole również obchodzimy Dzień Matematyki. Uczniowie klas młodszych utrwalali znajomość liczb, dodawanie i odejmowanie liczby naturalne, budowali figury geometryczne, układali puzzle matematyczne, doskonalili tabliczkę mnożenia i rozwiązywali quizy, łamigłówki. Uczniowie klas starszych przygotowali plakaty, zagadki, quizy, rozwiązywali krzyżówki, bawili się w skojarzenia. Udział w grach i zabawach matematycznych ma na celu pokazanie innej strony tej nauki. Matematyka może być przyjemna i dawać radość.

Pozytywna uwaga

zn szkola z pozytywna uwaga1

Licznik odwiedzin

24422612
Today
Yesterday
This Week
Last Week
This Month
Last Month
All days
812
4134
10508
24389555
24559
119618
24422612

Your IP: 18.221.239.148
Server Time: 2024-05-08 06:17:47

Gościmy

Odwiedza nas 10 gości oraz 0 użytkowników.

Joomla Templates by Joomla-Monster.com